تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

خدایا خشاب سلاح من در دست توست
مسلحم کن تا به میدان بیایم با خشابی
پر و کمک کن تیر هایم به هدف بخورد تا
در زمره مجاهدان فی سبیل الله باشم
آمین

کلید واژه‌های رهبر انقلاب در بحث فرهنگ

رهبر انقلاب: فرهنگ و  صف‌آرایی فرهنگی در مقابل دشمن آن چیزی است که بنده هم اگر در راه آن کشته شدم، احساس می‌کنم که در راه خدا کشته شده‌ام. هرکس در این راه کشته شود، در راه خدا کشته شده و هرکس در این راه، زحمتی متحمّل شود، در راه خدا متحمّل شده است. مسأله، مسأله‌ی کوچکی نیست...نقش فرهنگ به نظر من یک نقش تعیین کننده و اساسی است و ما امروز مورد تهاجم هستیم. ۱۳۷۸/۹/۲۳

در بیانات رهبری چند کلید واژه بسیار در بحث فرهنگ می درخشد که چارچوب بحث فرهنگ در نگاه رهبری را تا حدی روشن و تبیین می کند.صف آرایی فرهنگی  یعنی اینکه دشمنی هست که در مقابل نیروی مومن و انقلابی و بطورکلی در مقابل جهان اسلام صف بندی کرده و سازماندهی گسترده ای برای یک جنگ تمام عیار را شروع کرده است پس پرچم کفر اعلان جنگ کرده همانطور که شیطان از بدو خلقت آدم ،  جنود خود را آماده نبرد با انسان می کند.  

لفظ بعدی کلمه فرهنگ است که بعد از صف آرایی آمده پس این اعلان جنگ در حوزه نظامی نیست بلکه در حوزه فرهنگ است و فرهنگ در کلام رهبری چیست؟

 فرهنگ یک ملت و یک کشور، در حقیقت شاکله‌ی معنوی این ملت است. یعنی اگر ما در یک کشور، وضع اقتصادی، نظام اقتصادی و نظام سیاسی را شاکله‌ی جسمی برای یک ملت بدانیم، روح این مجموعه عبارت است از فرهنگ. در حقیقت فرهنگ است که هویت و شاکله‌ی معنوی یک ملت را معین میکند. در جمع مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی 

نکته بعد اینکه این مسیر که مبارزاتی را می طلبد کشته و مجروح شدن هم دارد.عده ای تهاجم فرهنگی را شوخی پنداشته و وقتی سخن  از کشته شدن در راه فرهنگ می شود خنده را در پاسخ تحویل می دهند .بله این مسیر هم کشته می خواهد همانطور که امام حسین علیه السلام به خاطر بقا فرهنگ اسلامی جان داد ، امروز هم شهیدانی می خواهیم چون شهید خلیلی که برای زدودن آثار گناه از جامعه و برای نهی از منکر جان داد .

شاید به تعبیری شهید خلیلی شهیدی بود  که جان داد اما نه برای مرز خاکی و حدود و ثغور نظامی بلکه شهید شد برای اینکه حدود فرهنگ اسلامی و خط قرمز ها شکسته شده بود. پس حکم جهاد در عرصه فرهنگ را باید تک به تک اجرا کنیم و مبارزه کنیم.

حاج حسین یکتا در برنامه تلویزیونی راز صحبت زیبایی مطرح کردند که بنده نقل به مضمون عرض می کنم :

امروز باید قلک های جنگ نرم را  مثل قلک های زمان جنگ تحمیلی درست کنیم ،امروز زنان همانطور که در زمان جنگ در پشت جبهه ها پشتیبانی می کردند باید وارد عمل شده و نقش تربیتی  مادری را در خانواده به سرعت پیدا کرده و ایفای وظیفه کنند.

سعی شد در این نوشته با کمک از بیانات ولی امر مسلمین وجود جنگ را اثبات کنیم و آن عده ای که مدام تهمت توهم توطئه را به جبهه مومن و انقلابی می زنند را متوجه اشتباه شان کنیم که دوستان امروز دشمن راهی را پیدا کرده که می خواهد اکسیژن را در فضای فرهنگ قطع کرده و مردم ما را دچار موت فرهنگی کنند که همان هدف  تهاجم  فرهنگی است.

مصطفی یوسفی

مصطفی یوسفی

دیدگاه  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی