تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

خدایا خشاب سلاح من در دست توست
مسلحم کن تا به میدان بیایم با خشابی
پر و کمک کن تیر هایم به هدف بخورد تا
در زمره مجاهدان فی سبیل الله باشم
آمین

 خبرگزاری فارس: شیپور جام‌جهانی گوش‌ها را کَر کرده، راحت آدم بکُشید! 

فوتبال و سیاست

جهت دهی به افکار عمومی با ابزاری بنام فوتبال

شاید در سال های اخیر کم تر کسی باور داشت که سیاست چه  به معنای اخص و اعم در ورزش هم نفوذ و رسوخ داشته و در این عرصه هم ایفای نقش می کند.اما امروز دیگر کم تر کسی است که  وجود سیاست در ورزش و خصوصا فوتبال که طرفداران فراوانی هم دارد را نفی کرده و به نظر دیگری معتقد باشد.متاسفانه از فرط نفوذ این ورزش به زندگی مردم جهان هنگامی که این ورزش در سطح جهانی خود برگزار می شود  تمام افکار عمومی به سوی اتفاقات این ورزش جلب شده و دیگر  خبر ها کم و بیش توسط مردم مورد توجه قرار می گیرد.

این حجم طرفدار نیاز به مدیریتی سیاسی  داشته که افکار و توجه شان به هر چیزی که سیاستمداران میل به آن دارند و منافعشان در آن است  گمراه کنند و در مرحله بعد با خیال راحت به غارت ممالک دیگر و کشتن مردم نقاط جهان و حتی به جاسوسی گسترده تر بپردازند.

 

رسانه ها و تغییر  افکار عمومی به سمت فوتبال

خصوصا رسانه های جهان هم که معمولا سیاست های وابسته به حکومت متبوع خودشان را در این بحث دنبال می کنند سعی میکنند نسبت به تبلیغات گسترده این موضوع اقدام کنند تا همگان با جام جهانی فوتبال درگیر شوند.

این موضوع خصوصادر مورد کشور هایی صدق می کند که اهداف استعماری و امپریالیستی دارند و مدام به فکر حمله به کشور های دیگر ، تغییر حکومت ها ،سو  استفاده از منابع دیگر سرزمین ها و ... می باشند و  به ساختن ویژه برنامه هایی با این موضوع می پردازند  .

چه بهتر اینکه این حوادث زمانی اتفاق بیفتد که جهانیان حواسشان به یک نقطه دنیا که مسابقات در آن است معطوف باشد و متوجه کار انها نشوند . در حقیقت امروز فوتبال به نفع  سیاسیون تغییر مسیر داده و تبدیل به ابزاری برای سرگرم کردن افکار عمومی توسط رسانه ها شده  است.

پشت صحنه فوتبال مدرن

امروز در سطح جهان مطمئنا فوتبال دیگر بعد ورزش نداشته و ابعاد دیگر آن مورد توجه است.  سیاست یکی از ابعاد فوتبال است.آنقدر برگزاری این مسابقات سرگرم کننده است که تمام ارکان یک  کشور درگیر در اجرای آن می شوند.

در همین اثنا است که بسیاری از موضوعات دیگر فراموش شده. چه بسا در گوشه ای از دنیا حکومتی در حال فروپاشی است اما مردم دنیا هیچ توجهی ندارند و اصلا رسانه هایشان این موضوعات را به نمایش نمی گذارند. در کشور برزیل مخالفت های گسترده ای درباره برگزاری این مسابقات با وضع بد اقتصادی مردم انجام شده ولی باز می بینیم درون حکومت  برزیل با تمام این معضلات که می توانست با مخارج صرف شده در جام جهانی بهتر شود این جام  برگزار شده و زور فوتبال قدرت نمایی می کند

وضع بد اقتصادی و فوتبال در برزیل

اصرار به برگزاری مسابقات جام جهانی آهزینه های گزاف توسط دولت برزیل جای تعجب دارد . در حالیکه در اخبار وضع بد اقتصادی در این کشور و اعتراضات گسترده مردم را دیدیم .

با این وضع بد اقتصادی که شبیه به بحران و تشنج است در این کشور به جای رسیدگی به مشکلات اقتصادی هزینه های گزاف به جام جهانی اختصاص داده شده است که این خود جای سوال از مسئولان برزیلی است؟ لذا با این شرایط و هم چنین نارضایتی مردم از حاکمیت احتمال شورش ها و مقابله با دولت برزیل وجود دارد و این به حال وضعیت برزیل خطرناک و مضر است.

 اتفاقات چند روز اخیر

و یا مثالی دیگر در عراق که توسط تروریست ها که از کشورهای حامی تروریست تغذیه می شوند از این وضع سو استفاده کرده و به کشت و کشتار می پردازند. البته کسی با ذات ورزش مخالفتی ندارد بلکه مخالفت از آنجایی شروع میشود که فوتبال وسیله اضرار به غیر شده و حقوق ممالک دیگر مورد  تهاجم قرار میگیرد.

و حکایت همچنان باقیست.....

مصطفی یوسفی

دیدگاه  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی