تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

خدایا خشاب سلاح من در دست توست
مسلحم کن تا به میدان بیایم با خشابی
پر و کمک کن تیر هایم به هدف بخورد تا
در زمره مجاهدان فی سبیل الله باشم
آمین

دشمن شناسی از اصول قرآنی است

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۳۳ ب.ظ

خبرگزاری فارس: «دشمن‌شناسی» از زبان رهبر انقلاب منتشر شد  

دشمن در ادبیات امام و رهبری موج می زند

از مسائل با اهمیت در حوزه تربیت نفس که یک سالک همیشه و در تمام طول عمر باید آن را به یاد داشته باشد دشمن شناسی است .دشمنی که هر لحظه در کمین است و با ترفند های گوناگون قصد انحطاط انسان را دارد.اما دشمن شناسی و شیطان شناسی فقط مربوط به زندگی فردی انسان ها نیست که هرکس دشمن خود را بشناسد و به تبع آن تهدیدات دشمن خود را خنثی کند بلکه در زندگی وحیات اجتماعی هم امت ها و جوامع حتما برای ادامه حیات و بقای خود باید دشمن خود را به خوبی شناخته و نقاط ضعف خود را که احتمال میدهد دشمنانش از آنجا به او آسیب بزند را رفع کند و خود را مقاوم کند. این موضوع خصوصا برای کشوری مانند ایران که پرچمدار مبارزه با استکبار جهانی است و به گفته مقام معظم رهبری نبرد جدی بین گفتمان مقاومت با گفتمان سلطه به رهبری آمریکا  را برعهده دارد  با اهمیت است و حتما باید مصداق کامل شیطان و دشمن را بشناسد .

بیانات مقام معظم رهبری بر ضرورت دشمن شناسی:

بیانات در دیدار جمعی از روحانیون۱۳۷۱/۰۵/۰۷

 

قرآن کریم در آیات متعدد به شیطان اشاره کرده و او را برای انسان عَدُوٌّ مُبینٌ معرفی کرده است . این تکرار بدان دلیل است که انسان مرتبا حضور دشمن را احساس کند و او را در مواجهه با خود ببیند . بارها در طول تاریخ مشاهده شده است که جوامعی از شیطان و کید های او غافل شده اند و مسیر انحطاط را طی کرده اند. در آسیب شناسی جمهوری اسلامی ایران می توان گفت که یکی از تهدید ها برای ایران اینست که مسئولین و مردم کشور احساس کنند که نبرد حق وباطل تمام شده و هیچ دشمنی ندارند و جهان را بدون دشمن  بدانند و یا به گفته یکی از مسئولین که گفته است سعی می کنم در زندگی از واژه دشمن استفاده نکنم. این در حالیست که دشمن در ادبیات امام و رهبری طنین داشته و جایگاه خاصی دارد . بشر در تاریخ خود بارها از فراموش کردن شیطان و دشمن آشکار خود آسیب دیده است بعنوان نمونه حضرت آدم و حوا در همان آغاز با وجود هشدار خداوند نسبت به توجه به شیطان باز  هم فریب خورده و در یک لحظه باعث هبوط شد . پس تجربه بشری آسیب از شیطان به عنوان دشمن اشکار حتی پیغمبران هم مصون نیستند.

 

در ادبیات حضرت امام خمینی شیطان مصداقی آشکار دارد و آن امریکا است که با وجود دشمنی تاریخی آنان با جمهوری اسلامی ایران هنوز هم عده ای بعد از توافق هسته ای  را دیدیم که به خیابان ها آمده و بدون اطلاع از موضوع  اظهار خوشحالی کرده و نسبت به شیطان بزرگ که لایق رجم بزرگ است اظهار محبت و علاقه مندی کردند که نشان از این می دهد که اصلا در شناخت دوست و دشمن اشتباه کرده اند. در سطح عوام جامعه شاید بتوان این موضوع را نادیده گرفت اما در سطوح بالای کشور و در سطح نخبگان این موضوع اصلا بخشودنی نیست مخصوصا اینکه دولتی با توجه به بی میلی مردم  مبنی بر حضور دشمنان اصلی ایران در خاک کشور با  بی توجهی به این خواست از عامل ورود خون های آلوده به کشور و حامی رژیم منحوس صهیونیستی و در ضمن حامی گروهک تروریستی منافقین که خود عامل ترور هزاران نفر در کشور هستند ، دعوت کرده و از آنها به گرمی استقبال می کنند بدون توجه به این موضوع که این تصاویر را اگر مردم مظلوم بحرین و مردم یمن ،  فلسطین ، سوریه ،عراق  و لبنان ببینند باعث تضعیف روحیه آنان شده و ایران که باعث الهام بخشی و دلگرمی جنبش های مقاومت  است تبدیل به عنصری ناکار آمد و غیر الهام بخش در منطقه می شود که این یکی از اهداف شیطان بزرگ و دیگر شرکا آن است ، چیزی که در برجام هم تحت کنترل سازمان ملل که در واقع همه می دانند این سازمان ماهیت آمریکایی و استکباری دارد و اصلا  یک نهاد بین المللی عادل نیست برود . منظورم  فروش تسلیحات نظامی ایران به جنبش های مقاومت اسلامی در منطقه است که هرگاه بخواهیم به آنها سلاح بدهیم حتما باید از زیر دست  سازمان شیطانی ملل متحد رد شود که علاوه بر نفی قاعده فقهی نفی سبیل که خداوند می فرماید : «و لن یجعَلَ اللّه للکافرین علی المؤمنین سبیلاً(1)»: «و خداوند کافران را بر مومنان سلطه نداده است»  عملا تجهیز جنبش های مقاومت اسلامی با مشکل روبرو می شود خصوصا اینکه 1+5 این گروه ها را تروریستی هم میداند .

با قطعنامه 2231  عملا سلطه بیگانه حداقل در حوزه دفاعی -امنیتی ایران عملی می شود که باعث نگرانی است و  اینکه مسئولان محترم وزارت امور خارجه  مدام می گویند که ما قطعنامه را به طور کامل قبول نداریم  و از اجرای بند هایی از آن خودداری می کنیم حرف غیرقابل قبولی است .مگر می شود گفت که ما فقط بخش هایی را اجرا می کنیم و بقیه را نمی پذیریم آن هم زمانی که خود در تصویب این قطعنامه نقش داشته ایم.

حمایت فرانسه از گروهک تروریستی منافقین

کارنامه فرانسه، از پناه دادن به منافقین تا خون‌های آلوده + تصاویر

 

دیدگاه  (۰)

هیچ دیدگاهی هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی