تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

خدایا خشاب سلاح من در دست توست
مسلحم کن تا به میدان بیایم با خشابی
پر و کمک کن تیر هایم به هدف بخورد تا
در زمره مجاهدان فی سبیل الله باشم
آمین

مجلس صدای ملت است

جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۲۲ ب.ظ

همین مطلب در:

باشگاه وبلاگ نویسان ایرانی

قانون اساسی بعنوان قانون مادر و اصلی در کشور که اصول آن برای همه نهاد ها و سازمان ها و دستگاه های حاکمیتی لازم الاجرا و لازم الاتباع است می باشد و احترام به قانون اساسی وظیفه همه است و این احترام باید در گفتار و عمل همه نمایان شود.یکی از اصول قانون اساسی اصل‏ هفتاد و هفتم است که می گوید : عهدنامه‏ ها، مقاوله‏ نامه‏ ها، قراردادها و مؤافقت‏ نامه‏ های‏ بین‏ المللی‏ باید به‏ تصویب‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ برسد.در روزهای اخیر مطالبی از سوی برخی مسئولین مطرح می شود مبنی بر اینکه تصویب متن برجام در مجلس ضروری نیست.

رئیس سازمان انرژی اتمی، در واکنش به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر تصویب متن برجام در پارلمان به عنوان یک موافقت نامه بین المللی، گفت: این متن هنوز موافقت نامه، کنوانسیون یا معاهده بین المللی تلقی نمی شود، از این رو است که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نام گذاری کرده اند، حال در هر صورت وزارت خارجه متولی این حوزه بوده و باید در این رابطه تصمیم گیری کند.

عدم لزوم تصویب برجام در مجلس بدین معنا است که نمایندگان مردم هیچ نقشی در اعلام رضایت نسبت به برجام ندارند و بطور غیر مستقیم نظر مردم هم نفی می شود در حالیکه این موضوع یعنی انرژی هسته ای کاملا ملی بوده و عموم مردم حق اظهار نظر و در نهایت قبول یا رد آن را دارند . تصویب موافقتنامه ها و مقاوله نامه در مجلس وظیفه و تکلیف نمایندگان مجلس است و این را هم قانون اساسی به صراحت گفته است و خودداری از این کار نقض قانون اساسی می باشد.

مطالب مرتبط:

مصاحبه محمد دهقان با فارس درباره تصویب برجام در مجلس

منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل درباره تصویب برجام

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۹
مصطفی یوسفی

دیدگاه  (۱)

سلام، با تشکر از شما

"http://www.harfeto.ir/?q=node/44643"

با آدرس:


در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت حرف تو  به شما: سلام بر غریب ترین غریب زمان یا صاحب الزّمان استاد عشق! صاحب عالم! گل بهشت! باید که مشق نام تورا تا ابد نوشت.* اللهم عجل لولیک الفرج صلوات

 

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی