تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

تناقضـــــات ذهنـــــــی

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم // موجیم که آسودگی ما عدم ماست

خدایا خشاب سلاح من در دست توست
مسلحم کن تا به میدان بیایم با خشابی
پر و کمک کن تیر هایم به هدف بخورد تا
در زمره مجاهدان فی سبیل الله باشم
آمین

إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم - حجرات 13

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۰۶ ب.ظ

0

چند روز اخیر خبر توهین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به روستاییان را شنیدیم که  قلب روستاییان را که سرمایه های اصلی این انقلاب هستند مکدر کرد . روستاییانی  که اگر در حوزه کشاورزی دست از تلاش و کار بردارند امنیت غذایی ما صدمه می خورد.اما در اشتباه بودن این حرف شکی نیست .در این  که این حرف مخالف تفکرات امام و رهبری هم هست شکی نیست اما از همه مهم تر مغایرت این سخن با قرآن است.آنجا که قرآن درسوره مبارکه الحجرات آیه ۱۳ به صراحت می فرماید: إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ﴿۱۳﴾گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!

قرآن گرامی ترین مردم نزد خدا را با تقوا ترین می داند اما در تفکر آقای هاشمی  که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است این معیار 180 درجه متفاوت است. این صحبت آقای هاشمی فقط یک حرف نیست که به راحتی بتوانیم از کنارش عبور کنیم ، این تفکر آقای هاشمی است که ناشی از نگاه طبقاتی به جامعه است . تفکر قرآنی تفاوتی میان انسان فقیر و غنی نمی گذارد و به روستایی و بورژوا یکسان می نگرد . تفکری که کاخ ثروتمندان را هیچ می پندارد و تنها ملاک ارزش را تقوا می داند.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۱
مصطفی یوسفی

دیدگاه  (۱)

سلام، با تشکر از شما

"إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَ اللَّهِ أَتقاکُم - حجرات 13"

با آدرس:http://www.harfeto.ir/?q=node/44906


در سایت "حرف تو" انتشار یافت.

چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.

هدیه سایت حرف تو  به شما: امام خمینی ره: آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانی نما ضربه خورده است، از هیچ قشری دیگر نخورده است.

 

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی